Scratch starter (2017)
Autor: Jaroš Ľuboš
Vydavateľstvo: KIDS CODR
Bežná cena knihy: | 14,99 € |
---|---|
Naša cena: | 14,24 € |
(zľava 5 %) |
Vypredané
Informácie o knihe
V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo vedia surfovať a vyhľadávať informácie na internete, písať práce, komunikovať na diaľku, prijímať emaily a hrať hry. To však ešte nemusí znamenať, že sme „digitálne gramotní“, keď nemáme dostatočné schopnosti, ako vytvoriť animáciu, simuláciu alebo vlastné hry. Môžeme to prirovnať k tvrdeniu: „Vieme čítať, no písať už nie.“ Technológie nám umožňujú sebarealizovať sa. Základnou schopnosťou ako im porozumieť je algoritmické a logické myslenie. Algoritmické myslenie je vytváranie postupov, ako riešiť dané problémy. Programovanie je efektívny spôsob, ako rozvíjať tieto schopnosti. S algoritmami sa stretávame aj v situáciách bežného života, napríklad pri návode na prípravu dobrého jedla, pri zmontovaní písacieho stola, pri návode na obsluhu spotrebičov alebo poskladaní modelu zo stavebnice.
Prostredie Scratch je výborný nástroj pre deti, ktory rozvíja ich kreativitu. Umožňuje navrhnúť si vlastné postavičky, ktoré môžeme následne oživiť v animovanom filme. Vytvoriť simuláciu kreslenia geometrických útvarov, naprogramovať vlastnú dvojrozmernú hru. To, čo vytvoríme, vieme šíriť na oficiálnej stránke, kde si môžeme pozrieť, ako fungujú diela iných, komentovať ich alebo upraviť. Prostredie Scratch je voľne dostupné a lokalizované do obrovského množstva jazykov, vrátane slovenčiny. Práca v ňom je pomerne jednoduchá. Príkazy sú roztriedené do niekoľko farebne odlíšených kategórií. Programujeme tak, že si vyberieme príkaz a presunieme ho do scenára. Tu príkazy spájame do blokov. Takýto spôsob ponúka široké spektrum možností ako experimentovať. Scratch zahŕňa rôzne koncepty programovania ako cyklus, podmienky, premenné alebo procedúry. Navyše je prostredie navrhnuté tak, aby v ňom nevznikali nespustiteľné kódy. Príkazy sa k sebe dajú pripojiť, iba vtedy, ak to má zmysel. Scratch spúšťa programy v reálnom čase a je možné ich upravovať aj za „behu“. Podstatná výhoda prostredia spočíva v tom, že je veľmi intuitívne a deti si naň rychlo zvyknú.
Kniha vychádza zo skúseností z vyučovania programovania počas kurzov. Obsahuje prvú časť materiálov, ktoré sú venované zoznámením sa s prvkami programovania ako sú súradnice, podmienky alebo premenné. Postupným prechádzaním kapitol zistíte, ako tieto prvky spolupracujú, až sa dostanete k vytvoreniu vlastnej hry. Materiály sú navrhnuté takým spôsobom, aby dieťa vedelo samostatne prejsť celou knihou. Výstupom každej kapitoly je program. Učebný proces má podobu tutoriálu. Ten stavia na obrázkoch, ktoré čitateľa prevedú celým kódom. Obrázky sú obohatené vysvetľujúcim textom.
Vysvetlené sú všetky diely potrebné pre vytvorenie vlastnej hry alebo animácie. V druhom pokračovaní tejto knihy sa budeme venovať už samotným hrám. Ku knihe je online podpora, kde nájdete materiály a obrázky potrebné k jednotlivým témam.
Zaradené v
Podrobnosti
- Počet strán: 171
- Formát: 165 × 235 mm
- Váha: 450 g
- Väzba: brožovaná
- ISBN: 978-80-972676-0-5
- Rok vydania: 2017
- Jazyk: slovenský
- EAN: 9788097267605